neljapäev, 21. mai 2009

Käekett - vaikne nädal

ülestõusmispüha


  • klaaspärlid
  • peenike kumm
  • käärid
  • lugu

  1. Õpetuse järgi lükitakse pärlid kummile.
  2. Otsad kinnitatakse.
Ülestõusmispüha lugu

1. ROHELINE
Nädal enne oma surma sõitis Jeesus Jeruusalemma eesli seljas.
Inimesed lehvitasid rohelisi palmioksi ja ülistasid teda.

2. PUNANE
Jeesus jagas viimast õhtusöömaaega oma jüngritega.
Ta murdis ja jagas leiba ja jagas veini.
Hiljem sellel õhtul reetis Juudas, üks tema enda jüngritest, Jeesuse suudlusega.

3. PRUUN
Jeesus võeti kinni. Sõdurid panid talle pähe kibuvitstest pruuni krooni.

4. PUNANE
Nad peksid teda, kuni ta hakkas verd jooksma.

5. VIOLETNE
Hiljem kandis ta ise oma rist Kolgata mäele, kus ta löödi risti.
Kui Jeesus tegi oma viimase hingetõmbe, rebenes templi eesriie ülevalt alla kaheks.

6. PRUUN
Jeesuse ihu matmiseks ettevalmistamiseks kasutati ürte.

7. VALGE
Ta mässiti valgetesse linastesse riietesse ja pandi hauda.

8. KULDNE
Järgmisel hommikul veeretati kivi haua suu eest ja Teda ei olnud enam seal.
Ta tõusis surnust üles ja tuleb uuesti tagasi.



Käekett "Laul 23" - "Hea karjane"

ROHELINE Issand on mu karjane,
mul pole millestki puudust.
Haljale aasale paneb ta mind lebama,

SININE hingamisveele saadab ta mind;
tema kosutab mu hinge.
VALGE Ta juhib mind õiguse rööbastesse
oma nime pärast.
Ka kui ma kõnniksin pimedas orus,

MUST ei karda ma kurja,
sest Sina oled minuga;

PRUUN sSu karjasekepp ja Su sau,
need trööstivad mind.
Sa katad mu ette laua
mu vastaste silma all;

KOLLANE Sa võiad mu pead õliga,
VIOLETNE mu karikas on pilgeni täis.
PUNANE Ainult headus ja heldus
järgivad mind kõik mu elupäevad
ja ma jään Issanda kotta eluajaks.




Käekett inglitega

  • hõbedane traat
  • sinised klaashelmed
  • südamekujulised või ümarad klaashelmed (pea jaoks)
  • poolkuukujulised klaashelmed (tiibade jaoks)
  • erikujulised klaashelmed (kleidi jaoks)
  • traadi väänamiseks ümara otsaga näpitstangid
  • lõiketangid

Lõika lõiketangidega hõbedasest traadist umbes 3 cm jupp.
Keera ümara otsaga tangide peenema otsa ümber lõigatud jupi algus.
Lüki traadile üks sinine klaashelmes.
Keera helme järel traadi ots rõngasse (nagu algus).
Lõika üleliigne ära.
Tee sama moodi nii palju lülisid, kui on vaja keti pikkuseks.
Ühenda lülid omavahel.


Tee sarnaselt inglid - keera ots -> lüki pea -> lüki tiivad -> lüki kelit -> keera ots.

Kinnita inglid siniste pärlite vahele - alati ühele poole pärlit, et tekiksid võrdsed vahed.




Näidised:
K. Tereping

Palvekettide ideed Internetist

Kommentaare ei ole: